FAQ
Waaruit blijkt dat De Klerk duurzame producten inkoopt?
Wij kopen bij voorkeur producten in die duurzaam zijn gecertificeerd. Niet alle producten zijn echter op een dergelijke manier verkrijgbaar en dan hebben we in een aantal gevallen geen andere keuze. Lees meer over duurzaamheid bij De Klerk.
Over welke certficaten beschikt De Klerk ?
Interieurbeplanting De Klerk BV is ISO9001 en VCA gecertificeerd en Bloemsierkunst De Klerk B.V. beschikt over het certificaat Barometer Duurzame Bloemist.
Wij hebben al beplanting staan van een andere leverancier. Kan De Klerk deze ook onderhouden?
Ja dat kan! Graag maken wij met u als nieuwe klant eerst kennis en vervolgens een inventarisatieronde om zo goed op de hoogte te zijn van de status van de beplanting.
Zijn er kosten verbonden aan het maken van een creatief voorstel?
Nee, er zijn geen kosten aan verbonden. Geeft u ons echter expliciet aan dat u louter een creatief voorstel verlangt om ideeën op te doen, dan zullen we de kosten wel in rekening brengen.
Kunnen wij in plaats van een wekelijks bloemabonnement ook een maandelijks of kwartaal abonnement afsluiten?
Geen enkel probleem. Dit gebeurt steeds meer zelfs. Wij blijven een aantrekkelijke bloemcreatie maken die past bij de tijd van het jaar.
Kunnen wij via De Klerk ook centraal bloemen bestellen voor meerdere vestigingen in het land?
Ja, dat gaat via onze webshop www.deklerkbloemen.nl. U ontvangt één periodieke (vaak een maandfactuur) factuur met daarin als bijlage de bestelde bloemarrangementen, door wie dit is besteld en op welk moment. Dit bespaart uw administratie zeer veel tijd en dus geld!
Wat is de levertijd van interieurbeplanting?
Zijn de producten voorradig, dan kunnen we zelfs binnen enkele dagen leveren. Echter, dienen deze op maat geproduceerd te worden, dan houden wij gemiddeld een levertijd aan van tussen de 2 en 4 weken.
Wat zijn de unique selling points (USP) van De Klerk?
- Gemiddeld zijn onze bijna 80 collega's 16 jaar bij ons in dienst. Wij hebben veel vakmensen in dienst!
- Onze twee disciplines bloemsierkunst en interieurbeplanting die worden gecombineerd. Dat is uniek in Nederland. Vaak is men of bloemist of interieurbeplanter, wij combineren dit. Dat maakt ons sterker, flexibeler en creatiever.
- Wij hebben een landelijke dekking. Ons werkgebied is van Groningen tot Brussel. Deze werkzaamheden voeren wij zelf uit en wordt dus niet uitbesteed aan derden. Wij willen zelf de controle behouden, evenals het contact met de klant.
- Wij zijn al vanaf 1950 (!) een specialist in binnengroen.
Is het niet veel goedkoper om bij een bouwmarkt of tuincentrum planten aan te schaffen?
Die kans is inderdaad behoorlijk groot. Echter, uw planten worden niet (op verzoek) thuis bezorgd in een geconditioneerde vrachtauto, worden niet opgeplant met een watergeefsysteem, worden niet voorzien van voeding, zijn vaak massaal en te vroeg geteeld waardoor het wortelstelsel niet voldoende sterk is en last but not least is het advies minimaal tot niet aanwezig; wij laten u wanneer het vriest niet met een plant over straat gaan!
Waarom zouden wij interieurbeplanting aan moeten schaffen?
- Omdat uw ziekteverzuimcijfer wordt gereduceerd.
- Omdat uw (kantoor)ruimte een stuk natuur letterlijk binnenhaalt.
- Leefruimtes kunnen niet meer zonder 'groen'.
- U zult minder fysieke klachten ervaren zoals geïrriteerde ogen & luchtwegen en vermindering van stress.
- De luchtkwaliteit wordt sterk verbeterd.
- Beplanting reduceert akoestische problemen.
Wij zijn reeds klant bij De Klerk voor ons kantoor in Eindhoven. Kunnen jullie ook planten voor kantoor leveren op onze locaties te Arnhem, Utrecht, Rotterdam en Amsterdam?
Ja, wij hebben een landelijke dekking. Dit geldt voor zowel het leveren van bloemsierkunst als het leveren en onderhouden van interieurbeplanting.
Verkopen jullie alleen planten op hydrocultuur?
Nee, in ons assortiment vindt u ook planten die op aarde worden verkocht. Wij adviseren in de meeste gevallen wel om - ook met planten in de aarde - er een watergeefsysteem in aan te brengen. Dit wordt semi-hydrocultuur genoemd. Zo wordt er nooit te veel of te weinig water gegeven.
Wij hebben problemen met de akoestiek. Dragen planten bij om dit probleem te verhelpen?
Jazeker, er zijn meerdere soorten planten die uitstekend dit euvel (voor een gedeelte) kunnen verhelpen. Meer advies hierover? Neem contact met ons op.
Bezoeken jullie ook particulieren thuis voor advies over interieurbeplanting?
Ja, wij hebben enkele specialisten die ook bij u thuis advies geven over de beplanting en soort plantenbak, pot, schaal of vaas.
De Klerk? Dat is toch een bloemenwinkel?
Dat klopt nog altijd, daarnaast zijn we echter al sinds de jaren '70 specialist op het gebied van óók interieurbeplanting. We leveren planten voor kantoor en dus de gehele zakelijke markt in de BeNeLux, alsmede aan de particulier.
Ik wil graag via internet bloemen bestellen bij De Klerk. Hoe gaat dit in zijn werk?
Via de knop rechtsboven op deze website kunt u online bloemen bestellen via www.deklerkbloemen.nl, voor waar ook ter wereld.
Ik ben niet tevreden over een product of service van De Klerk.
Ook hiervoor staan wij je natuurlijk graag te woord om samen naar een oplossing te zoeken. Neem hiervoor contact met ons op via het klachtenformulier.